Інноваційні технології як засіб підвищення якості освітнього процесу
«Безумство – діяти по-старому і чекати на нові результати» А.Ейнштейн
Суспільний запит на виховання соціально – компетентної особистості ставить перед освітянами запитання: як навчити учнів застосовувати знання для вирішення конкретних життєвих завдань, брати на себе відповідальність за прийняті рішення та їх виконання, сформувати в них культуру міжособистісних стосунків.
У Стрюківської ЗОШ І-ІІІ ступенів 03 листопада 2015р. пройшла педагогічна рада на тему: «Інноваційні технології як засіб підвищення якості освітнього процесу».
На початку засідання директор школи Кузьміна Світлана Борисівна окреслила мету педради: поглибити знання про інноваційні технології, обмінятися досвідом з їх використання, обґрунтувати доцільність впровадження інновацій в навчально – виховний процес. У вступному слові Світлана Борисівна зробила акцент на стрімкі зміни в освіті, на педагогічні інновації як результат творчого пошуку оригінальних нестандартних рішень різноманітних педагогічних проблем.
А після того як директор школи провела з вчителями вправу «Займи позицію» про прихильність до інноваційних технологій, вчитель хімії вищої кваліфікаційної категорії Федорова Н. М. виступила з доповіддю: « Інновації: чи варто їх впроваджувати?» У своєму висновку Наталія Миколаївна підкреслила, що інноваційні технології необхідні, але вони не можуть домінувати у навчальному процесі. Слід пам’ятати, що велика кількість інноваційних прийомів на одному уроці недоцільна, оскільки учні не зможуть налаштуватися на серйозну роботу.
Тему застосування педагогічних інноваційних технологій в початковій школі продовжила вчитель – методист Яремчук Мирослава Дмитрівна, яка зупинилася на тих прийомах, які найпоширеніші в роботі нашої школи: інтерактивні, проектні технології, нестандартні уроки, а саме: уроки - мандрівки, уроки – змагання, уроки – дослідження, уроки – сюжетні замальовки, урок - екскурсія.
Із калейдоскопом інноваційних педагогічних технологій виступив заступник директора школи з навчально - виховної роботи Вдовіченко О.М.
Але більш докладно Олександр Миколайович розказав вчителям про інтерактивні прийоми, їх методику проведення. На яких, наприклад, етапах уроку доцільно проводити такі вправи як «Зацікав», «Робота в парах», «Мікрофон», «Незакінчене речення», «Мозковий штурм», «Навчаючись - учусь», «Ланцюжок», «Шпаргалки», « Шерлок Холмс», «Концентрація», «Так - ні», «Вірю – не вірю», «Знайди помилку», «Тести», «Прес», «Оцінювання».
Вдовіченко О.М. зазначив, що інтерактивне навчання стає все популярнішим серед учителів та учнів. Це навчання, занурене в спілкування, в основі якого лежать принципи особистісно орієнтованого навчання, безпосередньої участі кожного учасника занять як шукача шляхів і засобів розв’язання проблем.
У проекті рішення педагогічної ради вчителів Стрюківської ЗОШ І-ІІІ ступенів було зазначено: під час планування уроків враховувати важливість кожного етапу уроку для досягнення навчальної мети, активно впроваджувати в практику роботи інноваційні форми уроків або елементи інновацій, спланувати проведення відкритих уроків з інтерактивними прийомами.
Підводячи підсумки засідання педагогічної ради, директор школи Світлана Борисівна зазначила, що інноваційні технології вимагають від педагога додаткового вивчення спеціальної літератури, аналізу педагогічного досвіду педагогів – новаторів, розроблення плану запровадження нової техніки. Нововведення в освіті не є особливістю лише нашого часу. Освіта прагнула завжди до змін, однак сьогодення називають часом значних і бурхливих змін у всіх суспільних сферах, у тому числі – і в освіті.